ذخایر معدنی شهرستان طارم

  

مطالعه دقیقی از ذخایر معدنی شهرستان طارم انجام نشده است

زنجان - فرماندار شهرستان طارم گفت: نبود مطالعه دقیق از ذخایر معدنی از مشکلات این شهرستان است.

غلامحسین رجبی بابیان این مطلب افزود: به رغم شناسایی معادن مختلف در سطح شهرستان طارم، متأسفانه تاکنون سرمایه گذاری خاصی در زمینه مطالعه دقیق، اکتشاف و بهره برداری صورت نگرفته است.


وی یادآورشد: این شهرستان در زمینه محصولات متعدد کشاورزی در منطقه شمال غرب حرف اول را می زند و به لحاظ وجود معادن نیز نیازمند همت سرمایه گذاران است.

رجبی تصریح کردمعدن مس روستاهای زاچکان، دهنه و کهیا، معادن مس، منگنز و سرب بابالِنگ ، معدن آهن و آلژیست روستای خالی از سکنه شورازگاه ، معادن گچ و نمک چورزق، نمک روستا های الزین ، ارشت، زهترآباد و شیرین سو را از جمله ظرفیتهای معدنی شهرستان طارم ذکر کرد.
فرماندار شهرستان طارم، گفت: معادن مختلف آهن ، طلا، پلی متال، مس، سرب و روی و اورانیوم در پرچینه ، سیمان در وزنه سر، نمک و مس در گیلانکشه، خاک سفال در درام و سنگ گرانیت تراورتن در هزاررود از دیگر معادن موجود در این شهرستان است.

رجبی، تصریح کرد: این معادن بر اساس مطالعات اولیه شناسایی شده اند و باید مطالعات تکمیلی جهت تعیین حجم ذخایر معدنی مختلف توسط کارشناسان سازمان های وابسته صورت گیرد.

وی، تاکید کرد: فرمانداری شهرستان طارم، سرمایه گذاران در این زمینه را حمایت می کند و آماده همکاری با افراد و گروههای کاری مختلف در زمینه سرمایه گذاری معادن و صنایع تبدیلی و غذایی کشاورزی است.

شهرستان طارم در 120 کیلومتری شمال شهر زنجان واقع شده است و بیش از95درصد جمعیت آن در امور کشاورزی اشتغال دارند.

خبر گزاری ایرنا        www.irna.ir



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ذخایر معدنی شهرستان طارم ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:, | 13:41 | نویسنده : محمد |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.